Monday, November 17, 2008

CERITA PASAL PEREMPUAN BUTA

Kisah bermula dengan perkenalan antara seorang lelaki yg biasa dengan awek buta yg agak cun..
So laki ni pun melayan awek ni dengan baik sekali. Yela dah sayang kat seseorang kan..
Sepanjang perkenalan diaorang selama berbulan-bulan, laki ni pun mula bertanya pasal hubungan diaorang kat awek tu.

LAKI: awak, dah lama kita kawan, awak tak rasa pape ke??
P :saya rasa gembira sangat sebab bertemu dengan orang baik macam awak.
LAKI:saya suka kat awak, n saya nak kahwin denagan awak..
P :tapi saya kan buta....
LAKI:so kalau awak tak buta awak nak kahwin dengan saya tak???
P :kalau la saya boleh nampak dunia dengan mata ni, tentu saya akan kahwin dengan awak.
LAKI:betul ni???

Selang beberapa bulan ada orang dermakan mata untuk si awek ni. Awek ni pun gembira sangat sampai terlupa memberitahu kepada kekasihnya tadi.
Pembedahan pun akhirnya siap dan selepas 2 hari dengan mata baru tu baru la awek ni boleh melihat alam ni.
Kekasihnya datang..

P :awak ni sape??
LAKI:saya la kekasih awak..sekarang impian awak dah tercapai, nanti boleh la awak tunaikan janji awak pulak, yang awak akan berkahwin dengan saya.
P :eh, awak sape datang mengaku kekasih saya?dah la buta.. kau tu buta, takkan aku nak kahwin dengan orang buta macam awak..
LAKI:ehmm..kalau macam tu takpe la, saya nak bagitahu satu bende je..
awak jaga la mata saya elok-elok..terus berlalu pergi........

Apa pandangan anda terhadap perempuan yang buta dan telah celik dengan pemberian kekasihnya???

1 comment:

Anonymous said...

teruk betul pompuan yg bru pulih mte 2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...