Sunday, November 16, 2008

Baca jika anda ada masa untuk ALLAH

Baca jika anda ada masa untuk ALLAH.
Bacalah sehingga habis
ALLAH ,
bila saya membaca, saya fikir saya tidak ada masa untuk ini....
Lebih lebih lagi diwaktu sibuk.

Kemudian saya tersedar bahawa pemikiran semacam inilah yang .... Sebenarnya,
menimbulkan pelbagai masalah di dunia ini.

Kita cuba menyimpan
ALLAH didalam
MASJID
pada hari Jumaat......
Mungkin malam JUMAAT?
Dan sewaktu solat MAGHRIB SAJA?
Kita suka ALLAH pada masa kita sakit....
Dan sudah pasti waktu ada kematian...

Walaubagaimanapun kita tidak ada masa atau ruang untuk ALLAH waktu bekerja
atau bermain?
Kerana... Kita merasakan diwaktu itu kita mampu dan sewajarnya mengurus
sendiri tanpa bergantung padaNYA.

Semoga ALLAH mengampuni
aku kerana menyangka......
Bahawa nun di sana
masih ada tempat dan waktu
dimana ALLAH bukan lah yang paling utama dalam hidup ku. (nauzubillah)

Kita sepatutnya senantiasa mengenang akan segala yang telah DIA berikan
DIA telah memberikan segala-galanya kepada kita sebelum kita meminta.
RENUNGKANLAH

Ya aku CINTA ALLAH
Dia adalah sumber kewujudanku dan Penyelamatku
Allah yang mengerakkan
ku setiap detik dan hari. TanpaNYA aku adalah
HAMPAS yang tak berguna.

Ini adalah ujian yang mudah.
Kalau anda benar meyintai ALLAH dan tidak berasa malu akan segala kebaikan
yang telah diberi ALLAH kepada mu...

Pesankan kepada seramai mungkin kenalan anda.
Sekarang!!! Anda ada masa kah untuk berbuat demikian?
Pastikan anda scroll hingga ke penghabisan.

SusahvsSenang

Kenapa kita susah sangat nak sampaikan kebenaran???
Kenapa mengantuk dalam MASJID
tetapi sebaik saja selesai
ceramah kita segar kembali?
Kenapa mudah sekali kita menyampaikan benda
yang tak senonoh?

Hadiah yang paling istimewa yang pernah kita terima.
Solat adalah yang terbaik....
Tidak perlu bayaran , tetapi ganjaran lumayan.

Tidakkah melucukan bila seseorang berkata 'AKU BERIMAN PADA
ALLAH' TETAPI SENTIASA MENGIKUT SYAITAN.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...